مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 05:502020-05-30فرهنگي

فیلم| دریاچه خندقلو، نگینی در دشت های زیبای ماهنشان


تنها دریاچه طبیعی در پهنه استان زنجان دریاچه خندقلو است که در گویش عامیانه آبگیر «شور گلی» و یا پری نیز نامیده می شود، این نام گذاری ها به سبب نزدیکی دو روستای پری و خندقلو به این دریاچه زیبا و چشم نواز است.

- فیلم دریاچه خندقلو، نگینی در دشت های زیبای ماهنشان تنها دریاچه طبیعی در پهنه استان زنجان دریاچه خندقلو است که در گویش عامیانه آبگیر شور گلی و یا پری نیز نامیده می شود، این نام گذاری ها به سبب نزدیکی دو روستای پری و خندقلو به این دریاچه زیبا و چشم نواز است.

۱۳۹۹/۳/۱۰ - ۱۱:۱۶ http://fna.

ir/exokk0 ۰ ۱:۲۶ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، تنها دریاچه طبیعی در پهنه استان زنجان دریاچه شورگلی است که در گویش عامیانه آبگیر خندقلو و یا پری نیز نامیده می شود، این نام گذاری ها به سبب نزدیکی دو روستای پری و خندقلو به این دریاچه زیبا و چشم نواز است.

این دریاچه زیبا که در فاصله 45 کیلومتری شهر ماهنشان است، در یک دشت وسیع و سرسبز قرار گرفته و مراتع سرسبز دور تا دور آن را احاطه کرده اند و کوه های بلند نیز در دور دست ها به چشم می خورند.

  دریاچه 1.

2 کیلومتر طول و 500 متر عرض و در نهایت 500 متر مربعی مساحت داشته و اغلب ریزش های جوی آب مورد نیاز آن را تامین می کند، مردم بومی اعتقاد دارند که در سال های دور در این منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم| دریاچه خندقلو، نگینی در دشت های زیبای ماهنشان

فیلم| دریاچه خندقلو، نگینی در دشت های زیبای ماهنشان